Vliegreis, witte busjes en een mug - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van juflindainkenia - WaarBenJij.nu Vliegreis, witte busjes en een mug - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van juflindainkenia - WaarBenJij.nu

Vliegreis, witte busjes en een mug

Blijf op de hoogte en volg

27 Februari 2015 | Kenia, Diani Beach

Wauw… en dan ben je “ineens” in Kenia, in Afrika! Ik kan dat woordje “ineens” gemakkelijk tussen aanhalingstekens zetten, want zo “ineens” was het eigenlijk niet. Op Schiphol zat de sfeer er bij alle deelnemers al goed in. Iedereen was een beetje hyper van de spanning. Na een prima vlucht van Amsterdam naar Nairobi (8 uur lang geoorloofd niets doen) zetten we voet op Keniaanse bodem. De warmte kwam ons direct tegemoet. We hadden zo’n 1,5 uur overstaptijd voor de vlucht naar Mombasa, maar na diverse plakkerige en lange wachtrijen, een gezondheidscheck (je temperatuur werd gemeten met een infrarood-warmtecamera, i.v.m. ebola-verschijnselen) en een paspoort- en visumcheck begon de tijd al te dringen. Instructies: vliegveld uit, weg over steken (?) en dan linksaf staat het vliegtuig naar Mombasa. Oke….

Net op tijd arriveerden we met z’n allen in het kleine vliegtuigje dat ons in een uurtje naar Mombasa zou brengen. Na weer een prima vlucht konden we dan eindelijk de tropische warmte (zo’n 10 graden warmer dan Nairobi) omarmen. Nog plakkeriger dan we al waren werden we als makke schaapjes in 10 witte busjes geplant en in een soort colonne reden we naar ons hotel. Na een uurtje, we keken onze ogen uit, arriveerden we in het resort (Baobab in Diani Beach). Na wat instructies konden we kiezen, nog even wat drinken/eten of direct naar bed. Het gros van de groep koos voor het eerste (het was inmiddels bijna half 2 in de nacht) maar Lindaatje koos toch maar voor de douche en het bed.

Ik werd door een olijke Keniaan naar mijn kamer gebracht. Hij was mijn lengte en de helft van mijn gewicht (schat ik) maar hij tilde mijn koffer als ware het een handtasje. Toen hij ook nog eens in mijn kamer heel hard op en neer ging springen om een mug te doden die op het plafond zat (in mijn hoofd ging het zo: “oh kijk, een mug. Een mug? Een mug??? Aaaaahhhhhh een mug!!! malaria/dengue/knokkelkoorts oh mijn god, oh mijn god!!!!! Insmeren met Deet, NU!!!”) kon ik veilig gaan slapen.

Morgen op pad om wat scholen te bezoeken en een gesprek met de directeur van de school waar ik de komende dagen ga werken.

Inmiddels geeft de klok half 3 aan. Trust.



  • 27 Februari 2015 - 07:03

    Monic:

    olla Bea
    Hartstikke leuk om zo je verslag te lezen. Heerlijk om te zien dat je nog steeds je humor hebt. Hoop dat je iedere dag iets leuks schrijft. En klap en zo nu en dan even een foto bij
    Kijken of je nog een leuke goedloe tegenkomt.
    Haha! Have fun girl!!

  • 27 Februari 2015 - 09:21

    Mama:

    Blij dat we zijn dat je veilig bent aangekomen. . Leuk dat het een fijne sfeer is.. en een eigen bodygard. Geweldig! Nou ik kijk uit naar je ervaring van deze dag. Hoe je hebt geslapen en ontbijt en kennismaking. Geniet lieve meid. Je hebt er erg naar uitgekeken. Laf jou.xx mama

  • 27 Februari 2015 - 10:18

    Béatrice:

    Fijn om te lezen dat je goed aangekomen bent en dat je de directeur en de medewerkers van de school eindelijk gaat ontmoeten!
    Leuk je verslagen en ja, alsjeblieft we willen graag foto's zien (de muggen op de foto hoeven wij niet!).
    Liefs, voorzichtig en veel plezier! Béatrice

  • 27 Februari 2015 - 12:02

    Papa John:

    Hoi Linda,
    Leuk berichtje weer! Blij dat de reis goed is gegaan. Hoop dat je vandaag ook een leuke dag hebt, benieuwd naar de komende verslagen
    veel plezier papa

  • 01 Maart 2015 - 19:01

    Oma Aukje En Opa Teun:

    hallo lieve hoe gaat het bij jou als wij de verslagen van jou lezen is het daar wel prima
    is het een land om met de hele fam opvacantie te gaan,van middag waren de hele kleintjes,
    met aanhang bij ons heel gezellig ik weet niks meer.
    ik schrijf van de week wel weer.
    gr oma en opa.

  • 01 Maart 2015 - 19:01

    Oma Aukje En Opa Teun:

    hallo lieve hoe gaat het bij jou als wij de verslagen van jou lezen is het daar wel prima
    is het een land om met de hele fam opvacantie te gaan,van middag waren de hele kleintjes,
    met aanhang bij ons heel gezellig ik weet niks meer.
    ik schrijf van de week wel weer.
    gr oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 6240

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 08 Maart 2015

Teachers4Teachers project in Kenia

Landen bezocht: