Dit moet een zondag zijn... - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van juflindainkenia - WaarBenJij.nu Dit moet een zondag zijn... - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van juflindainkenia - WaarBenJij.nu

Dit moet een zondag zijn...

Blijf op de hoogte en volg

01 Maart 2015 | Kenia, Diani Beach

Vandaag is het zondag en dat betekent dat er niet gewerkt kan worden op de scholen. In ons hotel werd wel gewerkt, namelijk door ons. Vanmorgen om 8 uur hebben we verzameld bij de receptie om een wandeling te maken met de groep. Mijn wekker is niet afgegaan dus om 7.51 schrok ik wakker. Oohhh... alle tijd om rustig aan wakker te worden en naar de receptie te lopen....

Voor wie denkt bij een zondagochtendwandeling om 8 uur aan saai, duf en vroeg wil ik aanraden even naar de foto's te kijken. Ik zeg verder niets.... Oké ik zeg alleen dat het een wandeling was met hele gezellige en lieve mensen langs een van de mooiste stranden die ik ooit in mijn leven heb gezien. Sorry.

Na de wandeling om half 10 vergaderen. Het is opvallend hoe snel de groep zich aanpast aan de Keniaanse tijden en gewoontes. Spreken we om half 10 af, komt iedereen om 10 uur eens aankakken (ik incluis).Gaan we vanaf nu anders doen hoor jongens! Roept de groepsbeleidster, Lysanne. Oké. Doen we.

Na de vergadering (nu ik dit typ valt opeens de stroom uit in mijn hotelkamer. Best donker zo in je eentje. Oh gelukkig de airco gaat weer aan. En het licht ook.) was het tijd om de workshops die ik samen met Younes en Maaike ga geven op de Kwale Girls Secondary school (een middelbare school voor meisjes) voor te bereiden. We hadden gelukkig in Nederland al heel wat voorbereidingen getroffen maar eenmaal aangekomen in Kenia blijkt toch dat we heel wat dingen willen veranderen. Dus aan het werk. Oh ja, wellicht overbodig te vermelden: we werken aan de bar bij het zwembad. Met cappucino (ik niet) en een koud flesje water en wat Keniaanse lekkernijen.

We zijn het al snel eens met z'n drieën en komen tot een hartstikke leuk programma voor de maandag. We zijn ons er wel van bewust dat we echt nog maar moeten afwachten wie we gaan aantreffen op de school morgen. Ze hebben toegezegd dat we kunnen komen, maar de kans zit er ook zomaar in dat ze ja zeggen en er vervolgens maar een handjevol, of als we pech hebben: helemaal geen docenten aanwezig zullen zijn, van wie het ook maar de vraag is of ze deel willen/zullen nemen. Maar goed, een gedegen voorbereiding is het halve werk, en we willen niet onvoorbereid aankomen. Hakuna Matata (geen zorgen, alles komt goed). Resetten: afspraken maken in Nederland is niet hetzelfde als afspraken maken in Kenia. Gewoon kijken wat er gebeurd. Flexibel zijn, alles nemen zoals het komt. Geen haast hebben. Best fijn toch! Kunnen we nog wat van leren. Een drankje bestellen aan de bar hier kost je minstens een kwartiertje.

Nadat we het programma opgeschreven hadden en hadden overlegd wie welke materialen meeneemt (stiften, papier, plakband en stroopwafels o.a.) waren we klaar en konden we gaan genieten van onze vrije middag. Ja ik ben op werkreis, maar net als jullie hebben ook wij op zondag wat vrije uurtjes. We hebben er met volle teugen van genoten. Ik ging even naar mijn kamer om mijn badlaken te halen en toen stond er een heel klein hufteraapje voor mijn raam (zie foto). Met z'n lange vingers tegen de deur aan en maar met dat koppie draaien en kijken of er wat te halen viel. Ze zijn in staat om hordeuren open te maken, om tassen open te maken en zelfs snoeppapiertjes zijn geen obstakel meer voor ze.

Als je jaloers van aard bent: lees dan vooral niet verder. Kijk dan ook de foto's niet. Sorry, sorry, nogmaals sorry. Nou eigenlijk, helemaal geen sorry!! Ik ga jullie schaamteloos vertellen hoe heerlijk die vrije uurtjes waren en hoe prachtig het hier is!! We hebben eerst met een groepje bij het prachtige zwembad gelegen (zie foto's). De mensen met wie we op pad zijn kennen elkaar allemaal nog maar net maar omdat je zo intensief samenleeft is het net of we elkaar al heel lang kennen. Het klikt hartstikke goed onderling en dat is wel heel fijn als je zo ver van huis bent.

Later op de middag zijn we het strand op gelopen richting een stuk strand verderop waar de lokale bevolking komt. We zijn onderweg langs een aantal souvenirkraampjes gekomen en dat was natuurlijk kassa in de ogen van de verkopers. Ja echt, er zijn mensen (niet van onze groep natuurlijk) die denken dat ze een houten giraffe kopen voor 1750 shilling (17 euro ong) en dan een mazzeltje hebben omdat de verkoper heeft gezegd dat ie normaal 5500 shilling kost. Oh jee.

Een meneer schreef op een gegeven moment zijn naam maar voor mij op een briefje (Nzam) omdat ik het maar verkeerd uit bleef spreken na 10 keer. Een andere meneer vroeg wanneer ik terug zou komen en of ik dan gelijk wat kleding voor zijn vier kinderen mee kon nemen. Weer een andere meneer vond het heel dom van mij dat ik zijn zelfgemaakte houten sleutelhangers niet wilde kopen. Echt heel dom.

De strandtent met vnl. Kenianen was echt heel leuk. Een soort Timboektoe.

Tja... niet heel veel spannends verder over vandaag te vertellen. Alleen dat ik me een enorme geluksvogel voel. Wel mooie foto's. Morgen wordt een spannende dag!

  • 01 Maart 2015 - 21:31

    Papa:

    Prachtig verhaal weer Globetrottertje! Echt heel leuk om te lezen weer hoor,wat een mooie stranden zeg, niet te geloven zo mooi. Nou geniet ze maar verder
    laf joe

  • 01 Maart 2015 - 21:41

    Roy En Christel:

    Geweldig weer, we zijn helemaaaaaaal niet jaloers ;). Het is je van harte gegund hoor Linda! En wat zie ik nu? Heeft die Keniaan nu al z'n boot naar je vernoemd? Straks zien we je nog in grenzeloos verliefd! ;)

  • 01 Maart 2015 - 21:43

    Wendy :

    Wat heerlijk om te lezen. Geniet ervan schatje!!! Heel veel plezier. Dikke kus van ons

  • 01 Maart 2015 - 22:10

    Wendy Zonneveld:

    Nou die tijden komen jou mooi uit. Helaas kon ik de foto's niet openen op mijn mobiel. Ga ze snel bekijken. Fijn dat je zo geniet en dat het leuk klikt met de groep! We missen je wel enorm hoor! Vooral Lissa!... kijk weer uit naar je volgende verhaal! Succes morgen xxxx

  • 01 Maart 2015 - 23:27

    Joke:

    Prachtig daar, Linda. Wat grappig dat jouw naam op die boot stond!
    Benieuwd wat ze morgen van je les vinden. Dikke kussen van ons xxx

  • 02 Maart 2015 - 10:13

    Oma En Opa:

    hallo lieve gr kl schat de m v s is hier zo gezegt aan het schoonmaken
    oma en opa hebben wel een berichtje gestuurd maar onder het verslag van witte bus,
    en dode mugwij zien dat je het heel goed na je zin hebt prachtig foto s en geweldige,
    verslagen o eno hadden dat niet beter kunnen.
    gr v o alleen maar dan ook van ieder een dus ook wat aan getrouwt is, maar
    vooral van l en s

  • 02 Maart 2015 - 11:02

    Hans Out:

    Verwacht je wel woensdag a.s. terug, had je toch ingedeeld bij het rekenexamen!
    Mocht je toch verhinderd zijn dan verwacht ik wel volgende week een zeer uitvoerige terugkoppeling van de case die ik heb opgegeven aan je.
    Zit hier in een koud kantoor met vermoedelijk een oorontsteking (morgen maar eens naar de huisarts) te kijken naar die foto's met een groeiend gevoel van jaloezie. Veel plezier en succes voor de rest van de trip.

  • 02 Maart 2015 - 19:37

    Mamase:

    Hee lieve meid van ons,

    Geweldig dat je zo geniet, dat is ook te zien. .Dat doet ons ook goed. Leuke foto's zeker met die boot en dat stamhoofd, haha Je hebt wel een zonnestraaltje nodig als je naast hem staat. En neem dat meisje met die Fanta maar mee naar huis. Ik zeg 't nog maar een keer, hakuna matata levensstijl past bij jou, ofwel manana.
    Wat een giller die hufter die naar binnen wilde, ik snap je wel dat is de uitspraak van opa Nico.
    Nou meis, voor straks slaap lekker droom van ons en geniet morgen maar weer. dikke knuffels van je pap en mam..xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx mis jooo

  • 02 Maart 2015 - 19:42

    Denise:

    Lieve zus.

    Zo.
    Moest er even voor zitten.. vind het een heerlijk momentje van de dag om je verhalen te lezen.
    Heb hem alweer 5x gelezen. Vind het zo fijn dat je zoveel leert.
    en de strandtent daar moet je je helemaal thuis gevoeld hebben ..ziet er prachtig uit lin. Ben stiekem wel een beetje jaloers op je.
    En die aap nohhh!!!

    Tot morgen. Dikke kus xxxxxxx

  • 03 Maart 2015 - 14:38

    Guus:

    Hoi Linda,

    Wat een geweldig reisverslag! Leuk om al je belevenissen te volgen (maar wel met enige jaloezie)! Geniet nog van de komende tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 6237

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 08 Maart 2015

Teachers4Teachers project in Kenia

Landen bezocht: