Safari! - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van juflindainkenia - WaarBenJij.nu Safari! - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van juflindainkenia - WaarBenJij.nu

Safari!

07 Maart 2015 | Kenia, Diani Beach

Vrijdag 6-3-2015

Vandaag was hij daar: onze langverwachte en verdiende (vonden wij zelf) vrije dag. We gaan op safari! Over safari moet je natuurlijk niet te lang lullen, je moet gewoon foto’s kijken. Maar toch nog wel even wat leuke anekdotes van vandaag (geen zorgen ik houd het kort).

Om half 5 zaten we met slaperige koppies aan het ontbijt. Goedgemutst, dat wel. Je gaat niet elke dag op safari tenslotte. Om 5 uur met z’n allen verdeeld over witte safaribusjes vertrokken we richting Tsavo East National Park. Het ligt hier niet naast de deur… We zouden zo’n 4 uur onderweg zijn. Na een uur ongeveer kwamen we aan bij de veerpont over de rivier richting Mombasa. We sloten aan in de rij, maar het wachten duurde wel erg lang. Later bleek dat de veerpont stuk was. We waren middenin de spits beland en honderden en nog eens honderden voetgangers wilden gebruik maken van de pont. We hebben zo’n vijf kwartier staan wachten maar toen besloot de organisatie om te draaien en een andere weg te nemen. Dit betekende wel dat we weer de hele weg terug moesten.

De weg bestond uit vier uur lang hobbelen over zandwegen. Prachtige rode zandwegen met gaten, hobbels en kraters. En dan bedoel ik niet zachtjes hobbelen, dan bedoel ik met je hoofd tegen het plafond, je neus tegen de stoel voor je en regelmatig van je stoel afvallen. Onze taxichauffeur riep steeds naar achteren: free massage!

Urenlang hobbelend over rode wegen passeerden we vrouwen in kleurige doeken met een ton water op hun hoofd, vrouwen met een babietje op hun rug gebonden, groepjes kinderen die naar school liepen en driftig naar ons zwaaiden, mensen op lawaaierige brommers (die worden hier als taxi gebruikt en heten boda-boda’s. Ik heb 3 kinderen en 2 volwassenen op 1 brommer gezien), mensen in tuktuk’s, mannen lopend naast hun fiets met uitstekende golfplaten achterop, kuddes geiten, kuddes koeien die een aantal keer de weg versperden, vele, vele dorpjes met huisjes gemaakt van klei en bananenbladeren waar kippen op het erf lopen en heel veel kleine winkeltjes. Het ruikt overal even lekker. Het ruikt naar verbrand hout, naar eten en naar kruiden.

Aangekomen bij het park kon de safari beginnen. Het park is 14.000 vierkante kilometer dus we zullen er in één dag helaas maar een klein stukje van zien. We hebben van de big five drie gezien. De olifant, de buffel en de leeuw. De neushoorn komt hier niet voor in dit park en de luipaard is bijna niet te zien. Dan moet je wel heel veel geluk hebben of ’s ochtends heel vroeg al in het park zijn. Verder hebben we kuddes zebra’s gezien, giraffen, antilopes, impalas, de waterbok, struisvogels, zwijntjes (Pumba), een groep gieren en bavianen.

De kuddes olifanten passeerden ons van zeer dichtbij. Er waren diverse kleintjes te zien en verderop hebben we ze nog zien badderen en ruziën met een andere kudde. Ook zagen we een leeuwin die haar welpjes in een boom had geplant: zo jongens, mama gaat even op zoek naar eten, rustig blijven zitten tot ik terug ben. Mama was nog niet weg of de welpjes kwamen nieuwsgierig met hun koppies achter de takken vandaan om te gluren en stout te doen.

Na 15 uur in de bus kwamen we ’s avonds rond 8 uur weer aan in ons hotel. We waren allemaal rood van het stof en velen waren flink verbrand van de zon. Snel douchen en eten en morgen de final celebration waarbij we hopelijk vele docenten waar we mee gewerkt hebben deze weel nog eenmaal ontmoeten.

• 07 Maart 2015 - 09:44

Graciela:

Lieve Linda,
    Ik ben diep, diep onder de indruk van je verhalen en foto's! Wat heb ik ervan genoten!
    Xxxxx Graciela

• 07 Maart 2015 - 19:57

Danny:

Het was een echt genoegen om je verslagen te lezen.
    Een mooie leerzame reis en ook nog met veel plezier.
    Dat zijn de allerbeste ervaringen om te hebben!

Wereldwijsheid die je de rest van je leven met je meedraagt.

Nu na al het harde werk, tijd om ook hard te feesten!
    Geniet ervan en goede reis terug.
    (ben nieuwsgierig naar de rest van je ziljard foto's ;-) )

• 07 Maart 2015 - 20:12

Mamase:

Woooh lieverd van een mooie foto's, wat indrukwekkend zal dat zijn geweest!!Niet te geloven en wat zal je moe zijn na zo'n week. nou morgen en de rest van de week zullen wij de verhalen aanhoren en de foto's zien. Ik verheug me.
    Wij wensen je een hele goede veilige reis,
    dikke knuffel M

• 07 Maart 2015 - 20:38

Joke:

Dat was waarschijnlijk de kers op de taart? Dat lijkt mij prachtig zo'n safari!
    Veel plezier met het feest morgen! Het zal moeilijk zijn om afscheid te nemen maar ik hoop dat je het ook weer fijn vindt om de familie te zien! We zijn ongelooflijk trots op jou!!!
    Goede reis terug.x

• 07 Maart 2015 - 21:03

Denise:

Hahahahahahah
    Ik lig alweer dubbel om dat hobbel verhaal.
    Freeeeee massage.........
    Zie je al door die auto vliegen ..

Wat was het geweldig om alles te lezen en ben heel erg benieuwd naar de rest van de verhalen en de foto's.
    Heb je ontzettend gemist.
    Ik hou van je heel veel.
    Dikke kus xxxxxxx

• 07 Maart 2015 - 21:20

Linda:

Leuk verhaal weer en wat een ervaring! Hele veilige reis en tot snel xx